måndag 22 december 2008

Min måndag

Hade en mysig morgon. Inte för att jag sovit bra eller fick sovmorgon eller något sådant. Utan för att jag fick krypa upp hos sambon och kramas när jag kände mig ynklig över den tidiga timmen. Sen fick jag ligga i sängen och äta min frukost, läsa min DN, ta en lång dusch och sen kommer det bästa. Sambon värmde upp och skrapade min bil! Att komma ut och sätta sig i en varm och färdigskrapad bil, det måste vara höjden av lycka. Vi åkte samtidigt till våra jobb, och satt vid rödljuset och slängde pussar genom bilrutan till varandra. Då är man verkligen på gott humör när man väl kommer fram!
På kvällen fick jag med min mamma på vattengympa! Vad roligt det är att träna med andra. Sen passar ju vattengympa mig väldigt bra just nu. Inte en massa hopp så att mina "nya" bröst hoppar (de har ju en helt annan storlek nu. Något jag har längtat efter, men glömde ta med parametern att jag ju då inte kan knäppa en enda skjorta!)

I söndags var det också en helt ok dag. Morgonpromenad i solen med sambon, frukost i soffan med tända ljus. En promenad till med mina föräldrar, som bryr sig så himla mycket om mig och som jag verkligen kan prata med allt om (tack gode Gud för er!). Vi åt lunch hemma, och sedan rimmade jag (en del snott från nätet, jag erkänner) på mina paket och åt en del av en stor chokladtomte. Hade tänkt att träna yoga, men känner mig så himla trött och åkte istället till mina föräldrar och strök deras stryktvätt, ett litet extrajobb som jag har.

På kvällen åt vi middag, tittade på en Wallanderfilm och somnade sedan gott.

Idag är det dan före doppare dan och jag har fått stående ovationer på mitt jobb. Alla är mycket nöjda med ett jobb jag gjort med den klient och hans familj. Till och med högsta chefen kom in och sa "Fan vad bra jobbat!". Oj vad jag växer! Hoppas nu att dagen fortsätter på samma sätt!

2 kommentarer:

Adoridarling sa...

Ha en riktigt God Jul!
Kramar från oss i Tomteland (ja, det är snö, strålande sol och minus 4 grader, underbart)

Anonym sa...

Bra jobbat tjejen!!!Du fixa familjen!!! inte illa! HA nu en riktgit skön och avkopplande julhelg med nära och kära....jag ringer när vi beger oss till el stada!!

Hälsa Mäts!!!

Kram S