torsdag 25 december 2008

God jul!

Pyret har haft sin första jul, om än i magen, så dock första julen. Min systerdotter gick och småboxade mig i magen hela kvällen och ville slåss med Pyret. Jag tryckte upp henne mot köksskåpen med magen så att hon teg ;)
Vi hade en jättetrevlig julafton. För första gången firade vi i min systers hus och hon och hennes man har god smak och hade dekorerat mycket smakfullt hemma, så det var en estetisk fröjd att vara bland deras ljus, pepparkakshus, coola tomtar och nya julskivor. Gott julbord, trevlig julklappsutdelning och min älskade familj på samma ställe (även om ena syster fattades, vill så klart egentligen att vi ska vara tillsammans allihop). På julaftonsmorgonen gick vi en powerwalk jag och sambon, jag fick en liten julklapp (en bilskrapa som sitter insydd i en stor vante) och vi åkte till hans föräldrar och önskade god jul och åkte sedan förbi mina föräldrar och åt pappas underbara tomtegröt (han man ätit den, kan ingen annan gröt hävda sig). Vi somnade ganska utmattade vid halv 12 igår och sov länge idag. Men eftersom det har varit jättefint väder har vi gasat runt Brunnsviken, vilket var skönt.

Jag är glad att min sambo och mamma främst, engagerar sig så i Pyret. De låter verkligen Pyret vara med, klappar på magen, säger att nästa jul kommer Pyret vara med och så vidare. Sambon hade även gett mig en hel del julklappar från Pyret. Jag har förresten fått såna där Bebis-tröjor! Jag har önskat mig det, hur fånigt det än må vara. För er som inte vet är det alltså vanliga tröjor med ett tryck långt ner på magen där det står bebis. Jag fick två stycken, och de ska jag banne mig använda! För min egen del märker jag att jag klappar mig själv mer på magen, speciellt när jag ligger i sängen. Av nån anledning är ju magen nästan som störst då och alla "ojämnheter" (dvs Pyrets kroppsdelar) känns som mest. Nej, jag känner inte var foten eller huvudet är, men jag känner att jag inte bara är plufsig, utan det finns faktiskt något i magen.

Jag fick också en prenumeration på Mama och en kurs i gravidyoga. Känns jättebra, nu jäklar ska jag vara gravid!
Fortsatt bra jul på alla nu!

Inga kommentarer: