fredag 28 november 2008

Ok, jag erkänner

Jag känner mig inte bara rund och söt om magen, det finns ett stråk av att känna mig fet. Jag kan inte få runt mer än ett av mina skärp runt magen och kan inte ens knäppa mina skjortor längre. Jag börjar känna mig lite tjock. Trodde nog inte att jag skulle bry mig, och gör det inte jättemycket, men det kommer smygande. Inser att de vanliga 12 kilon som man bör gå upp kommer jag att passera snabbt. Väger redan ca 6 kilo mer än jag brukar. Pratade med min vän i Kiruna igår, som också berätta att trots att ingen såg att hon var gravid, kunde hon inte knäppa sina byxor. Det är lite så jag känner. Jag kan puta och då se gravid ut, eller klä mig rätt och inte ser mer än lite plufsig ut. Mitt midjemått har verkligen ändrats och det känns lite skrämmande. Med min låga ämnesomsättning vet jag ju hur fruktansvärt svårt det är för mig att gå ner de kilona igen. Detta ämne är ju lite tabu. Man borde inte bry sig. Lovar att inte göra det när alla kilon rinner av mig när jag ammar...

Dags för gymet!

Inga kommentarer: