söndag 1 november 2009

Men blä!

Har kommit hem från Italien, resan gick bra, har ju världens bästa bebis! Mer om den senare. Jag skulle vara med mina föräldrar på landet i helgen, verkligen längtat efter det. Långpromenader i skogen, goda middagar, trevliga samtal, efterrätter framför en film och öppen brasa. Vad händer? Jag får maginfluensa! Har typ aldrig haft det, och fatta ingenting när jag plötsligt började må illa. Först tänkte jag att jag kanske är gravid (även om det skulle vara ganska otroligt) och insåg då att jag faktiskt inte orkar bli gravid riktigt än. Bra att veta... Igår försökte jag ta en promenad i skogen och det slutade med ett toalettbesök bakom en gran och en rejäl spya längs gångvägen. Riktigt äckligt alltihopa. Mina föräldrar fick ta hand om plutten medan jag låg pladask hela dagen och kvällen. Idag har jag lyckats ta mig hem, ligger i sängen men är mer kontaktbar idag. Fy, vilken flopp!! Lyckades smitta min mamma också, som var uppe och spydde i natt. Jippie, att vara sjuk och ha en frisk bebis är inte helt lätt, deras behov upphör ju liksom inte för att jag inte orkar tillfredsställa dem. Men nu roar hans storasyster honom, vilket är toppen.

Ska göra en bekännelse: Jag lämnar Pyret på skötbordet ibland. Jag lever ju konstant med inställningen att inget händer varken mig eller honom. Det är otroligt onödigt, väldigt korkat. Om han ramlar ner kommer jag ju inte förlåta mig själv. Skäms och bättring Lisa!! Nej hörrni, är lite för trött för detta, ska vila vidare.

Inga kommentarer: