torsdag 26 november 2009

Million dollar baby

Vi har hittat ett hus vi vill ha. Precis här intill, i vårt underbara villaområde. Helt nybyggt, 170 kvm, liten tomt (bra för att vi är helt ointresserade av trädgårdsarbete). Skulle lösa alla våra boende/utrymmesproblem. Utropspris på 5,7 milj. Host!

Men det intressanta är att vi inte helt struntar i att tänka och drömma vidare, trots priset. För med dagens underbara ränteläge blir man modig. Kanske för modig. Jag ska inte rabbla alla ekonomiska kalkyler vi hunnit göra, låt mig bara säga att det inte blir så fasligt dyrt som man kan tro (eftersom vi lägger in en hel del kontant). Men hela grejen, att JAG ska bo i en 6 miljoners villa! Känns helt sjukt! Helt overkligt, och liksom lite out of my league. Hur ska jag ha råd att inreda skrället? Jag som får ut typ 7000 kr i föräldrapenning...

Men suck... vad ljuvligt det vore... Jag älskar vårt hem nu, så jag vill egentligen inte flytta. Men inom en snar framtid, typ ett år eller så, kommer detta vara för litet. Bonusdottern kommer vilja kunna vara mer på sitt rum, behöver därmed ett större, Plutten kommer förhoppningsvis få syskon, och de kan inte dela ett rum på 7 kvm, som hans rum är idag. Och jag vill INTE ha en uppsättning Playstation, Guitar Hero och annat skräp liggandes i vardagsrummet, vilket kommer bli fallet där vi bor idag.

Dagens i-landsproblem!

Inga kommentarer: