fredag 2 januari 2009

Första sparken!

Jo, idag var nog första sparken! Kom en liten puff innifrån i morse, som inte var en inombordsfis, som man annars gärna kan tro med tanke på tarmarnas funktionsoduglighet. Jag förstod även i dag att en hel del av det magonda har har är sammandragningar. Även här har jag skyllt allt på tarmarna, men min vän M förklarade för mig idag. Vill härmer passa på att rikta ett tack till henne och alla andra vänner som orkar lyssna på mitt graviditetsprat. Det är verkligen skönt för mig, och jag hoppas att jag fattar hur mycket det betyder när jag har andra vänner som blir gravida och vill prata.

Jag är van under uppväxten att vara först med många saker (körkort, pojkvänner, sambo, flytta hemifrån osv). Men sedan började flera vänner få barn, och jag hade ingen chans att hänga med, eftersom jag inte kunde bli gravid. Nu inser jag att det finns ju en stor vits med det, eftersom det finns en massa människor som faktiskt förstår vad jag går igenom, som orkar lyssna, hjälpa, stötta, ge mig Mama-tidningar och annat värdefullt. Så ett jättetack och stor kram till alla er!

Idag har jag då först gått en långpromenad i solen med M och hennes charmiga dotter. Sen var det lunch hemma innan jag tog bonusdottern och hennes två tjejkomisar och åkte till Sydpoolen och badade. Jag passade på att få mig ett träningspass och simmade 2 kilometer och körde en halvtimma vattengympa i en terapibassäng (som har galet varmt vatten). Sen satt jag som alla andra föräldrar och läste en bok och tittade på tjejerna som hade roligt i vågmaskinen. Härligt att vara barn! Finns så mycket kul att göra. De hittar på tävlingar och lekar på löpande band och kan roa sig på ett badhus i tre timmar. Vi var hemma strax efter 7 och åt då middag innan vi klämde en Harry Potter-film och en våning på en Paradisask. Nu är det dags att lägga sig, så god natt!

1 kommentar:

Adoridarling sa...

Jag blir inte direkt orkeslös av att lyssna på ditt graviditetsprat!! Men däremot rätt slut efter den välbehövliga promenaden. Låter som att det var en lyckad eftermiddag på badet!

kram