lördag 10 januari 2009

Mammagrupp och hamstra

Härom morgonen när jag och sambon låg i sängen och pratade om vad vi drömt under natten, blev det så vansinnigt komiskt tydligt vilka saker vi funderar över i våra liv just nu. Jag hade drömt att jag startade en mammagrupp och alla intriger runt det. Han hade drömt att han hamstrade saker. Pengar, ägodelar och annat som vi kan behöva. Vi är helt enkelt väldigt vanliga. Kvinnan förbereder sig för att bli mamma och mannen hamstrar saker till det gemensamma boet. Ny bil, jobbar mer för att få ihop pengar och ser till att allt i hemmet är klart. Vi skrattade gott.

Jag har tagit ännu ett jobb-beslut. Jag blev erbjuden att stanna i den kommun jag har konsultat i senaste 5 veckorna, och jag tackade ja! Så nu ska jag stanna där till förlossning, och det känns skönt. Förutom att det ligger skitlångt bort. Men jag har hittat vissa fördelar. Tex att jag åker förbi ett SATS med pool och därmed vattengympa, som är toppen för mig att träna som gravid. Sen trivs jag väldigt bra. Det är en go grupp och jag har blivit fullkomligt översköjd av positiv kritik, och det kan ju få den hårdaste nöt att ge efter... Uthyrningsfirman jag jobbar på var kanske inte lika imponerad av mitt beslut, men jag tror att vi är sams ändå. Så nu har jag ännu en gång sagt upp mig, tredje gången på 12 månader. Innan dess jobbade jag ju faktiskt 5 år på samma ställe... har ett behov av att berätta det...

Nya jobbet vet att jag är gravid (svårt att missa nu för tiden) och de vet att jag inte kommer jobba heltid in på förlossningen. Jag kommer få jobba hemma om jag behöver och jag får behålla min schyssta lön. Så jag kan inte klaga egentligen. Känns så klart lite läskigt att lämna uthyrningsfirman, som kändes lite trygg, men jag är uppenbarligen i nåt sökande just nu. Vet inte exakt vad jag vill. Men att jobba med ungdomar ett halvår passar rätt bra i mitt CV.

Snart ska jag iväg och gå på släktmiddag/födelsedagskalas för min mamma som fyllt år. Har bidragit med en couscous-sallad för 13 pers och sambon har gjort en stor bytta chokladmousse. Förresten har det blivit mycket träning denna vecka, och det är så himla roligt! Trivs ju så bra bland de fria vikterna, på spinningcykeln, på yoga-klassen, i promenadspåret. Kan man göra sånt på heltid?

Jo, min barnmorska ringde och sa att "jo, du hade visst urinvägsinfektion... jag har skickat ett e-recept på tabletter du måste börja äta omedelbums". Så förutom det slemmiga jag dricker varje morgon för att kunna bajsa, så äter jag nu 9 (!!!) tabletter om dagen. Och den ena ska tas vid måltid, några två timmar efter måltid. Två kan inte tas samtidigt för då slår de ut varandra... Herregud, jag måste ha en dosett med timer på! Men graviditet är ingen sjukdom, graviditet är ingen sjukdom...

1 kommentar:

Adoridarling sa...

Men det är ju helt perfa med att du fortsätter på jobbet och att du får fortsatt samma lön är LYSANDE!!!
kram