torsdag 28 juni 2012

Spanien nr 4

Alla sitter framför TV:n och kollar matchen. Jag är ju måttligt intresserad och har därför parkerat mig på altanen med datorn i knät. Ska snart göra en kopp te, äta av den banankaka jag lite spontant slängde ihop utan varken recept eller några som helst plastmått. Ser blek ut, men verkar ätbar.

I min bok som jag skrev om igår har kvinnan ifråga blivit mer eller minre lämnad av sin man nu, och haft ett fem sidor långt och ångande sex med en 20-årig kille som jobbar i hennes mataffär. Jag blev lite glad av det där, lite - tolka inte detta fel nu - inspirerad. Jag planerar inte att ha sex med någon 20-åring, inte alls, men att vara 40 år och frånskild kan ha sina fördelar. Man är mogen, vet vad man vill, orädd, trött på spel och annat tjafs och tar, förhoppningsvis, det man vill ha. Om jag är 40 år och frånskild hoppas jag att jag kan inspireras av henne, att våga ta för mig och vara sensuell, kvinnlig.

Nu kom en mycket pigg liten dotter och vill ha min uppmärksamhet, måste nog sluta...

Inga kommentarer: