torsdag 16 december 2010

Drogad Emil

Jag sover ju katastrofdåligt på nätterna. Både på grund av mig själv och min son. Vi växeldrar i skuldträsket. Men i natt, när jag fick mina obligatoriska 5 timmar, så drömde jag så... speciellt... Jag drömde att Emil i Lönnerberga stekte knarksvampar. Han stekte dem ute på en öppen spis, såg ut som hallumibitar och blev lite gyllenbruna. Sedan åt han dem tillsammans med sin kompis, och de blev höga som hus. Hur tolkar man en sådan dröm? Sett för mycket Emil på sistone? Drömmer om lite action i de filmerna kanske?

Jag mår annars bra, men är trött och åter trött. Fick idag för mig att huvudet fixerades, för det trycker liksom ännu längre ner nu, kittlar underlivet eller hur man nu ska förklara känslan. Ska till MVC imorgon och kommer få veta då. Annars så fortsätter jag leva i förnekelse. Ber varje kväll att jag ska slippa få värkar just denna natt, för jag orkar verkligen inte föda barn. Jag orkar inte. Jag behöver sova, behöver ta mig förbi julen, behöver ha en son som sover lite bättre, behöver... jaa, listan kan säkert göras lång, men jag inser att jag aldrig kommer vara redo för det som komma skall.

Under veckan har jag gjort klart min hemtenta. Så nu är jag klar med en uppsats till Sexologin som ska in i mars, ett fördjupningsarbete till Steg 2 som ska in i februari och nu även hemtentan som ska in i mitten på januari. Känner mig mycket nöjd med mig själv. Vad gör man inte för att få vara liiiite mer mammaledig än vad jag kommer få vara annars? Jag har även haft det sista samtalet på familjerådgivningen, sista terapisamtalet för både min egen del och för den kvinna jag har i egenterapi. Ovanpå allt detta har jag i kväll bakat knäck, julkola och chokladrisbräck (eller vad det nu kan heta). Så jag är kanske laddad för julen trots allt? Har dock noll julstämning, trots att Ipoden snurrar med julmusik HELA tiden, inget annat kommer ur våra högtalare just nu.

Idag körde jag spinning och styrketräning. Måste nu erkänna att jag är trött. Blir trött efter träningen på ett inte alltför behagligt sätt. Mår lätt illa, lite yr och bara allmänt blää. Går ju in i vecka 40 om ett par dagar, dags att lägga träningen på hyllan?

Nu ska jag hälla upp knäcken i formar. God natt!

Inga kommentarer: