lördag 19 december 2009

Lite gott och blandat

Jag vet inte hur länge jag kommer hinna skriva, då plutten sover sedan två timmar och borde vakna när som helst. Han har inte ätit mer än frukost vid halv tio och nu är klockan halv 4...

Dagen är lite nedstämd, men jag vet inte riktigt varför. Min sambo har en kämpig dag. Tuffa biverkningar på sin medicin, så han ligger och sover, och har gjort egentligen hela dagen. Jag har pluggat, varit och tränat med plutten, ätit lunch, läst Amelia och ätit bullar, surfat lite, tömt diskmaskinen, kört en tvätt och sitter nu här. En helt vanlig dag med andra ord.

Jag var i skolan igår, min underbart roliga sexologikurs som jag uppskattar så himloa mycket (var någonstans annars säger en lärare i 60-års åldern att "bara för att mannen kommer hem med ett praktstånd gör ju inte att frugan blir glad, hon kanske blir stressad när han kommer där och flaggar med sin penis"). Ljuvligt! Ska söka B-kursen också, detta är ju för bra för att vara sant.

Skriver ju en uppsats med en tjej i min egen ålder, och med en son i samma ålder, som lever polyamoröst. Det vill säga har flera partners. Hon har en "primärpartner" och sedan några andra (som både är sexuellt och emotionellt). NÄr vi promenerade in till stan igår gick vi och pratade om detta. Jag fattar att hon får svara på frågor om sin livsstil hela tiden, men jag kunde inte låta bli att fråga, är ju så sällan man träffar människor som verkligen vågar leva utanför boxen! Vi pratade om hur djup eller inte djup deras relation är, hur orolig eller inte hon är för att bli lämnad, ratad (inte alls orolig, han får ju det han behöver, men väljer att komma tillbaka till henne ändå, alla nöjda). Jag kan inte återberätta allt vi sade, men det jag tänker är: vilket dåligt sexsjälvförtroende jag har, vad modig hon är, vad coolt att våga hitta - och följa - sin egen väg.

Pratade senare på en vän som inte är så lycklig i sin relation, börjar få känslor för en annan man, behöver något annat än det hon har. Då kan jag fundera över min uppsatskompis, är det hon som har fattat nåt? Som gör det rätta? Att man inte kan leva med en enda person och tro att denna ska uppfylla allt som man behöver i livet. Som hon själv sa "det är en hård press på en människa, att uppfylla allt det".

Nu har plutten, eller båda pluttarna faktiskt, vaknat. Han ska ha mat!

Inga kommentarer: