tisdag 19 juli 2011

Inte många sekunder i soffan...

Det är banne mig fullt ös medvetslös i vårt liv. Med två små barn kanske det inte är annat, men när barnen somnat nu halv 10, kastar jag mig på vattenkokaren och fixar mig en kopp te och sedan ut på altanen och blogga. I dag har vi gjort om sonens rum. Han har lämnat sin spjälsäng till lillsyrran och har själv fått en familjevåningssäng från MIO i sitt rum. Blev riktigt bra. Men sådana där projekt tar ju en hel dag. Även om vi fått ihop själva sängen innan lunch, så kommer det en massa efterarbete. "Jaha, här låg de här fina tallriksunderläggen jag köpte förra sommaren, vart ska jag lägga dem nu"? Eller en lös Eric Gadd skiva som jag hittade i dammet på hans bokhylla, var ska den vara - vi som inte ens har cd-skivor längre? Eller när jag nu har lagt alla barnens kläder i sänglådor, och då måste sortera, vart ska alla för små saker ligga, eller alla fula som jag vill skänka? Och så vidare och så vidare. Än en gång har dock Blocket varit underbart. Lade ut två annonser runt lunch - nu är båda sakerna borta. Suveränt. Den där websidan skulle man själv ha uppfunnit, då kunde man nog luta sig tillbaka för evigt och njuta av kontoutdragen...

På lördag drar vi till Skåne och kommer vara borta i tre veckor. Två veckor i Ängelholm och en vecka som vi inte vet vad vi ska göra av än. Vi har nämnligen hyrt ut vår lägenhet och måste hålla oss borta. Funderar på att hyra ett hus i norra Danmark, det är väl fint? Att vi varit hemma i stan i lite över en vecka märks inte, tiden har fullkomligt forsat förbi. Lyckos oss som har 8 veckor tillsammans på somrarna, det är en ynnest.

Just nu har jag helt lagt av med träningen. Orkar inte, vill inte, känner noll motivation. Kanske får vara okej, alla andra verkar ju strunta i sin träning på sommaren, så för första gången kanske även jag kan få göra det. Har ju även slutat amma, så jag ska erkänna att jag inte är så där hungrig som jag alltid är annars. Ganska skönt, att bli mätt av lite lagom stora portioner och att kunna motstå godsaker utan att slita sig själv i bitar.

Nej, detta blev inget avancerat blogginlägg precis, ska nog vila min överkokta hjärna nu.

Inga kommentarer: