tisdag 7 juni 2011

Inga fingrar i bajshålet!

Detta sa jag till min son häromdagen, när hans nyfikna små händer sökte sig ner till rumpan när jag bytte en mycket illaluktande blöja. Och som en liten diktafon upprepar han mammas ord: Inga fingrar i bajshålet! Snälla söta son, säg inte det på dagis!

Mitt liv kretsar enbart kring sommarstugor. Vi har varit i Norrtälje 3 gånger på en vecka, men har ännu inte hittat rätt hus (till rätt pris). Som vanligt, när man ska köpa dyra saker, inser jag att vi har för lite pengar. Även om vi lägger in massvis kontant, så räcker det aldrig till. "Om vi bara hade 500 000 kr till, då skulle vi kunna titta på helt andra objekt". Men så är det ju jämt, oavsett om det gäller hus, bil, semester eller köttkvalité till dagens grillmiddag. Jag drömmer så om att vara rik, herregud så mycket lättare livet skulle vara. Nej, inte skapa lycka, men underlätta något helt vansinnigt mycket.

Sonen har fyllt 2 år, och haft kalas för släkt och vänner. Han har fått galet mycket presenter, så även om vi som föräldrar har en ambition att hålla nere presentfloden, så är det helt omöjligt när man har mycket generösa nära och kära. Jag tror att trehjulingen var bäst, tack mormor och morfar!

Nej, vet ni vad, båda mina barn sover, jag har sovit galet dåligt sedan förra blogginlägget, och jag måste nog faktiskt gå och lägga mig nu. Min tekopp är tömd, nötterna uppätna och Desperete housewives är slut, så tack för idag!

Inga kommentarer: