fredag 17 juni 2011

Något jag ångrar

Sitter i soffan och har tänt lite ljus (äntligen, det är ju så ljust ute att man aldrig får chans att göra det!) och borde sova. Men istället har jag läst min barndomskompis blogg (ja, G, det är din blogg!). Hon bor utomlands och har så gjort i många år, men denna gång i ett så spännande land som Sydafrika. Jag läste även lite på hennes systers blogg, och syrran bor för tillfället med sin sambo i USA. Båda systrarna väntar barn nu i sommar och deras liv verkar verkligen le mot dem. Jag blir så avundsjuk. Jag vill också bo utomlands. Ha ett jobb där, eller ännu hellre bli försörjd, vara så där vackert gravid som man är i typ vecka 25-30, vänta mitt första barn, med alla förväntningar och drömmar. Jag ångrar så att jag aldrig fick det så, ordnade det så för mig själv. Att kunna engelska flytande, bo en längre period i ett annat land med alla utmaningar som det innebär. Visst, jag var i Australien i 3 månader, men det gills knappt, det var så kort, som en lång och visserligen underbar semester. Nej, det är få saker jag ångrar i mitt liv, men detta är en av dem.

Inga kommentarer: