onsdag 17 februari 2010

Pullad av en båtgubbe

Äntligen en sexdröm! Har känt mig helt avstängd sexuellt sedan jag fick barn (vilket ju snart är 9 månader sedan...). Men härom natten minsann, en oskyldig, men dock, en sexdröm. Lite kåthet, hallelulja! Hade uppenbarligen inga höga krav, då jag blev smekt av en rätt äcklig man som tar in tampen på stora fartyg (öhh?? varför?). Men det var skönt att vakna till liv igen, hoppas nu på fler och kanske även lite praktik i verkligheten?

Har en mammaledig dag idag. Ska inte jobba, inte träna (eller vem vet, till kvällen kanske, ska inte lova nåt). Ska få hit en kompis med bebis på lunch, hasa runt i mysdressen, baka nötkakor, leka med min lilla älskling och ha det rätt skönt helt enkelt. Nu har jag laddat med en muffin, en kopp te och senaste Mama, så jag tänker inte bli långrandig!

Vi ska ju åka till Marocko om 5 veckor och jag börjar känna att jag kanske ska fundera på vad det innebär för en då 10 månaders bebis. Ska man ta med sig mat eller hoppas på att det finns något ätbart där? Vår älskade gåstol, ska man släpa med den? Vätskeersättning, vaccin, mediciner? Om jag känner mig själv rätt kommer jag inte ta med nåt (förutom gröten) och sen hoppas på det bästa, och ofta går det bra. Jag har en mamma som är ett stort fan av tabletter och penecillin och en sambo som avskyr allt sådant. Jag pendlar där emellan och vet inte vad jag själv tycker! Känns som att jag är en dålig mamma om jag inte ser till att mitt barn har allt skydd och säkerhet som finns, men känner mig som en dålig co-förälder om jag inte lyssnar på vad min sambo vill och tror på. Inser att nu börjar det där som jag och sambon varit helt förskonade ifrån - oense runt vårt barn, och att kampa/gräla/kompromissa om den samme.

Nej, nu börjar teet svalna, vill unna mig denna sköna stund innan plutten vaknar igen.

1 kommentar:

mocha sa...

I just say; vätskeersättning! Det har vi haft med när vi åkt med småisarna och det har varit guld att ha med. Det och solskyddskläder. Och blöjor. Nu vet jag inte hur det är dit ni åker men blöjor är av någon anledning ju ganska svårt att hitta, iaf "vår standard". Nu har ni säkert själva, men om ni vill låna solskyddsdräkt så har jag. Om ni står ut med en rosa/turkos med fjäril. ;) A har haft den och hans snopp sitter iaf kvar. :) Jag ääälskar att klä honom i rosa bara för att folk har såna tråkiga inställningar!

Men som sagt, säg bara till om ni vill låna! Så kanske vi till och med kan ses ngn dag? :)

Kul att resa!!