tisdag 22 september 2009

Klassiskt, jag vet...

...men dock svårt. Vem som ska vara med Pyret när vi båda är lediga. Min önskan att sambon ska ta honom mer så att jag får mer paus, men vill samtidigt inte tjata eller be, vill att det ska komma självklart. Kände mig ledsen idag när han valde att gå på dotterns fotbollsmatch, utan att egentligen kolla med mig hur det blir att vara själv, eller min önskan om att få träna, sova eller något annat. Jag har haft en bra kväll, har det så gott som alltid bra med Pyret. Men det är inte enbart på grund av mamman att pappan inte kommer in i matchen, han väljer faktiskt också att inte kliva in. Vill inte hamna i rollerna att han "passar vårt barn" när jag har något annat för mig. Inser dock att det är galet lätt att hamna där, galet lätt. Trots att vi pratat om detta, han har barn sedan tidigare, jag är ingen mes direkt när det gäller att säga ifrån - och här är vi nu ändå.

Har idag varit hemma hela dagen, endast en promenad på förmiddagen och en vän har varit här under några timmar. Och vad Pyret sover!! Är det så här han vill sova egentligen? Jag är ju så van vid att han hänger med överallt, sover lite då och då, men om det är så här trött han är, då ska jag verkligen skämmas! Nu är klockan snart halv 9 på kvällen och han har sovit 3,5 timma! Borde väcka honom så att han får äta och gå och lägga sig ordentligt, men vill samtidigt inte störa honom. Hur göra?

Märker att jag börjar komma in i träningsstress igen. Vill inte, pinsamt, skärp dig Lisa. Det var så skönt Pyrets första 3 månander när jag hade fryst gymkortet, och jag inte ens behövde fundera över att träna. Sprang lite, men det var allt. Men nu är ju kortet upptinat och en hel värld av gym ligger framför mig. Men det är svårt att komma iväg. Sambon är borta en del på kvällarna, jag vill inte gå när som helst på dagen, eftersom det stör Pyrets sömn och jag är rätt trött också så längtan kommer och går kan man lungt säga. Men stressen finns, planeringen, tankarna om att jag imorgon minsann kan göra det eller det. Hade önskat att jag kommit ifrån detta efter att jag fått barn men nej, tydligen inte.

Nej, ska ut och umgås med familjen framför Idol. Har idag bakat negerbollar som man kanske kan få mumsa på, nu när det inte blev någon träning...

Inga kommentarer: