fredag 21 oktober 2011

Fredag

Jag bestämde mig för att göra en repris på förra fredagen idag. Då var ju jag och dottern på Djurgården hela dagen och njöt av solen, låånga promenader och god lunch. Idag lät jag sonen vara hemma från dagis och hänga med oss. Så vi började dagen med att sticka hemifrån vid halv 9, åkte till Stadion och SATS där. Jag tränade Zumba och barnen lekte på Minisats. Sen i med en korv i sonen innan han slocknade in i vagnen, där dottern redan sov. Sen började min långpromenad i solen, med Melissa Horn i hörlurarna.

Efter 1,5 timme vaknade barnen perfekt! Precis vid Etnografiska museet, där jag gärna ville äta lunch. De har en lekhörna, så jag fick dricka mitt te efter maten i lugn och ro läsandes DN, medan de roade sig själva. Vi gick sedan vidare längs vattnet in till Kulturhuset och Rum för barn. Då min son älskar böcker i alla dess former, så är du det himmelriket för honom. Så vi plöjde en del böcker, åt mellis och händelsevis var det Afrikansk dans där för barn och föräldrar kl 16. Så vi hängde på! Dottern satt i mitten av ringen och skrattade och jag och sonen dansade "björnen kommer och vi måste springa och gömma oss bakom en sten"-dansen. Han var lyrisk!

Efter detta började vi bege oss hemåt. Jag promenerade längs Kungsholmsstrand, då dottern behövde sova, men vid Fridhemsplan mötte vi upp sambon och åkte tunnelbana hem. Nu sover barnen, och jag känner mig rätt mör jag med... En hel dag med två småbarn är ljuvligt, men ganska ansträngande. Att jag ovanpå det har tränat och gått ca 1,6 mil har väl tagit ut sin rätt. Stapplar lite matt runt i lägenheten nu. Men herregud vad härligt det är att göra saker med barnen! Att se dem glada, stimulerade och att höra sonen prata nu när jag lade honom, om björnen, gymmet, bullen till mellis.

Nu ska jag luta mig tillbaka, dricka ännu en kopp te, och njuta av att jag känner mig som en riktigt bra mamma idag!

Inga kommentarer: