onsdag 30 juni 2010

Hemma igen

Nu har vi kommit hem, efter mången timmar i bil. Det gick ändå oförskämt bra, med tanke på att sonen endast sov i några korta stunder, och har hög feber och är snorig. Det var från Uppsala och hem som han helt lagvidrigt fick sitta i mitt knä och leka "tömma skötväskan på alla saker och sen slänga dem runt omkring sig". Nu har vi hunnit sitta i sandlådan en stund, packa upp allt, bygga X antal klosstorn som sonen kan riva, ätit upp de pannkakor han inte åt, kolla mailen och nu precis pratat en halvtimma med min syster.

Vi hade trevliga dagar i Åre. Första dagen fjällvandra vi, sonen på ryggen och solen i ansiktet. Och tro det eller ej - har inte sett en enda mygga på hela vistelsen! Och vi som hade tokladdat med spray, krämer, myggnät och hattar. Sonen satt och sjöng för sig själv och var nöjd hela tiden. På eftermiddagen åkte vi till nordens största vattenfall, Tännforsen. Riktigt häftigt, väl värt ett besök.

Igår var en bökigare dag. Sonen började blir sjuk (nog tredagarsfeber) och var inte lika tålmodig. Jag fick ett tråkighetsanfall på eftermiddagen då jag inte kunde komma på vad vi skulle göra. Allt var stängt, solen sken, fanns inget att göra. Timmarna skulle bara gå, vilket jag tycker är så himla tråkig inställning till en dag. Men så är det verkligen med barn, ibland vill man bara att timmarna ska gå så att de går och lägger sig någon gång.

Imorgon ska jag jobba. Känns inte alls motiverande i detta underbara väder, men fattar att jag inte kan gnälla när jag ska jobba en enda dag på typ en månad. Men av någon patetisk anledning känner jag mig drabbad ändå.

Om 1,5 månad fyller jag 30 år. Har ingen aning om vad jag vill göra. Vet bara att jag vill fira den. Är dålig på att fira mig själv, har lättare för att fira andra. Jag ser mest problemen eller hindren för att fira mig själv, och då blir det inget kul. Om du har någon god idé på vad jag kan göra, ropa till!

Nu ska jag inte och ta en kvällsmacka. Har blivit konstigt med maten idag. Åt nån sen lunch i Järvsö och sen en pannkaka av sonen och ett äpple. Mår inte bra när jag äter oregelbundet.

Jo, bara en sak till. En vän till mig är gravid i samma vecka och hon sa att hon känner massvis med sparkar. Jag känner inte en enda spark, bara att plutten rör lite på sig och lägger sig ett ena (alltid det vänstra) hörnet av magen. Med sonen kände jag sparkar i typ vecka 19, nu är jag i v 16. Alla hävdar att man känner sparkar tidigare andra gången, för att man vet vad man ska leta efter för känsla. Bör jag bli orolig?

Inga kommentarer: