fredag 9 oktober 2009

Lisa AB

Herregud, vinden vänder! Inte nog med att jag fått världens bästa bebis, nu ska jag även få ett eget företag! Jag och en klasskompis från min terapeututbildning ska från och med 1/1-10 VARA den kommunala familjerådgivningen i en kommun norr om Stockholm. Alltså, för att vara extra tydlig, hon och jag är de två som sköter hela familjerådgivningen. Om någon i den kommunen vill ha familjerådgivningen (och inte skaffar någon privat = dyrt) så är det hon eller jag som kommer ta de samtalen. Ni har nog fattat nu... Men det är otroligt coolt, läskigt och väldigt skrämmande. Känner mig väldigt stolt, upprymd och har småfirat i några dagar. För att förklara varför det är på detta sätt är för att vi var med i en upphandling och vann den helt enkelt. Troligtvis för att vi var billigast... men dock. Ska inte vara så himla svensk och blyg, vi vann väl även för att vi är tillräckligt kvalificerade.

Så nu ska jag starta ett eget bolag, börja fakturera och vara så otroligt vuxen! Hur många vuxenpoäng ger detta egentligen? Även om jag faktiskt snart är 30 år gammal så känner jag mig jätteliten i relation till detta. Att jag ska sitta med familjer och bedriva familjerådgivning, sköta ett bolag, göra upphandlingar jaa, allt som nu ska göras?!

Jag kan känna revansch mot livet. Efter att inte ha kunnat bli gravid i många år, missfall och en läng och jobbig process fram till att bli gravid så fick jag världens bästa bebis! Och efter flera års harvande inom socialtjänsten, kurser som gjorts på fritiden, betalats ur egen ficka, många extrajobb och en många dåliga chefer, så får jag nu en drömchans att jobba med det jag vill. Är så tacksam för allt! Har väldigt mycket att vara lycklig för, och det vill jag fortsätta berätta, och påminna mig själv om. Så tack livet! Tack Lisa för att du skapar ett bra liv! Tack min sambo för att du hela tiden stöttar mig och tror på mig och alltid finns för mig! Tack min underbara bebis för att du gör mitt liv så underbart bra! Tack mina föräldrar som jaa, jag hittar inga ord som beskriver deras insats i mitt liv. De är bäst helt enkelt!

1 kommentar:

mocha sa...

Åh GRATTIS!!! Gud vad roligt för dig!! :) Då har du ändå något bra att se fram emot efter mammaledigheten iallafall. Skönt!