måndag 5 oktober 2009

Zlatan+Pyret=sant

Har haft en väldigt aktiv dag! Gick hemifrån vid 10 imorse, efter att ha badat snutten, gnuggat hans skalle med en tandborste för att få bort lite skorv och tagit på en sprillans ny body i stl 68 som typ redan var för liten! Ska vi hoppa över hela stl 68 och gå direkt på 74 eller? Ska till BVC imorgon och mäta och väga, känner mig väldigt nyfiken på vad min megabebbe väger nu. Men åter till min dag! Efter att ha varit på sån där mammagrupp på BVC (som jag ärligt talat inte har något direkt behov av, skiter rätt fullkomligt i att hennes dotter inte tar en sked i munnen och hennes son har börjat vakna flera gånger varje natt. Har vänner att prata med och har väldigt lite frågor om min son. Saker blir som de blir och jag behöver inte en massa jämförelsebebisar, kan ju nästan bli stressande istället) tog jag bussen till Odenplan. Promenerade i solen till Humlegården där jag träffade en gammal klasskompis från Socialhögskolan. Hon är också mammaledig med en väldigt söt 10-månaders son. Vi promenerade ut på Djurgården, våra barn sov och vi försökte återberätta våra liv eftersom vi inte setts på ett par år. Jag hade egentligen tänkt gå och träna halv 4, men vi hade det så trevligt, vädret var underbart och Pyret vägrade vakna, så vi gick in på Sturegallerian och tog en fika istället.

Nu kommer vi till kändisspottningen! På vägen in i gallerian gick vi förbi Gudrun Schyman (inte så jättecoolt kanske, men ändå). Väl där stod vi bakom en skådespelerska som jag inte kommer på namnet på och när vi satt oss vid vårat bord med en megachokladmuffin så ser vi Zlatan två bord bort! Efter ett tag kom ett gäng fotbollskillar som bad om autograf, tog bilder och sånt. När Zlatan lämnade caféet gick han förbi oss och log mot min lilla son. Ringde direkt till bonusdottern som blev eld och lågor över denna händelse.

Efter detta ville snutten ha mat eftersom han inte ätit på hur länge som helst. Brösten var överfulla och han åt massvis. Jag tar upp honom till min axel och han kräks. Herregud vad han kräks. Det rann ner för ryggen på mig, hela magen var blöt, mockasoffan på Sturegallerian var helfläckig och hans kläder blöta på hela framsidan. Jag hade som tur var träningskläderna med mig och fick helt enkelt strippa där och då, och sätta på mig träningstoppen och brallorna, för allt var dyngsurt. Pyret var lika glad för det, inga sorger över det barnet kan jag säga. Sen promenerade jag hem i kvällsolen och väl hemma (vid kvart i 7) stod maten på bordet. En bra dag i mitt mammalediga liv!

Har verkligen insett att dagarna rusar förbi. Han har redan passerat 4 månader och den sköna slappa tiden när bebisen mest sover har sedan länge passerat. Jag inser att snart passerar även "sitta på cafée utan att behöva underhålla bebisen hela tiden" så sätt igång Lisa! Sitt på café! Måste ta tag i detta! Mer chailatte till mig, fler megamuffins i min mage!

Sambon håller på att ge Pyret gröt och det låter hemskt gnälligt av någon anledning. Han är nog lite övertrött, ska gå ut och vara lite behjälplig...

Inga kommentarer: