lördag 8 augusti 2009

Skåne

Jag är nu i Skåne med min mamma och Pyret. Vi har varit här i 5 dagar och har en vecka kvar. Min morbror bor här med sin familj, men är just nu i Thailand, så vi passar deras hus (och guldfiskarna Kaj och Rune). Vet inte hur långt jag hinner skriva idag, eftersom Pyret sitter i sin Babysitter på bordet bredvid mig och sparkar, men han roas inte av det i all oändlighet.

Solen strålar, jag känner mig lite mätt på all värme, kan tänka mig lite mer mulet. Kommer kanske bli bönhörd nästa vecka. Men hade behövt lite färg i ansiktet. Att ha en nyfödd med sig till Italien och ett soligt Skåne är inte det bästa för solbrännan. Som en sammanfattning av dessa dagar kan jag bara säga: Jag har världens mysigaste son! Och jag märker att min mamma inte är en så stor avlastning som jag kanske hade trott. Hon tar honom några minuter här och där, men ger ganska snabbt upp och tar inte så mycket egna initativ (typ: jag tar honom på en timmes promenad så kan du få sova/läsa eller så). Jag kan inte säga att jag är irriterad direkt, jag är gärna med honom, han är inget problem. Men jag trodde nog att hon skulle vilja vara en större avlastning. Vi hade en "vad är en bra mormor-diskussion" härom kvällen, och hon visste själv att hon inte var så engagerad som hon kanske hade tänkt sig att hon skulle vara. Nu fick jag en bebis i famnen och det är svårt att skriva. Skriver mer en annan dag!

Inga kommentarer: